Eindelijk we zijn er! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kelsey - WaarBenJij.nu Eindelijk we zijn er! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kelsey - WaarBenJij.nu

Eindelijk we zijn er!

Door: Kelsey

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

20 Februari 2018 | Kenia, Ukunda

19 Februari 2018

Eindelijk was het moment daar! Ons vertrek naar Kenia! Natuurlijk had ik het voor elkaar dat ik hartstikke ziek ben geworden.. zwaar verkouden en hoesten. In de ochtend nog een bliksembezoek aan de huisarts gebracht. Hij had als tip om twee soorten neussprays te gebruiken en de oorpijn maar te moeten ervaren.. zo gezegd zo gedaan ;). Omdat ik me echt beroerd voelde de hele dag heb ik ook de hele dag rustig aan gedaan, maar toen was daar toch echt het moment om naar Schiphol te gaan!

Om half vijf had ik met Marjolein afgesproken om nog even voordat we gingen een drankje te doen. Marjolein had haar man mee en mijn vriend was mee, mijn moeder, mijn zus, mijn schattige neefje en als verassing was er ook nog een vriendin gekomen!

Tobi (mijn schattige neefje) vond het natuurlijk prachtig allemaal, hij loopt als een speer en ging even langs verschillende tafeltjes hallo zeggen terwijl wij lekker aan de koffie en thee zaten. Om half zes hadden we met de Dutch Dental Care groep afgesproken in vertrekhal 2. Iedereen was er gelukkig op tijd! Na nogmaals een klein kennismakingsrondje gingen we dan toch echt inchecken.. afscheid nemen is nooit keuk natuurlijk! Helemaal niet als je pasgetrouwd bent ( arme majo!!!). We hebben nog heel veel nagezwaaid en gingen toen naar de douane en paspoortcontrole.

Hehe eindelijk, het komt echt echt echt dichtbij!
Nog even lekker slecht bij de Mac Donalds gegeten, wat ik niet echt lekker wegkreeg.. toen gingen we naar gate E20. Toen wij aankwamen stond het vliegtuig er al, dit was om 19.15 maar we vlogen pas om 20.40!!! Dus wij zijn met zijn allen nog even lekker bij de gate gaan zitten tot het echte boarden ging beginnen. Van Hasrat, een medereiziger kreeg ik nog een heerlijk zakje brufen bruis dan kon ik tenminste en hopelijk beetje lekker slapen in het vliegtuig! In het vliegtuig nog paracetamol, codeïne en neusspray ingenomen en ik was er klaar voor hoor!

Wel was ik nogal bang dat ik erg veel last van mijn oren zou hebben.. godzijdank heb ik helemaal geen last gehad! Tijdens de daling werd ik niet lekker van de gigantische turbelentie.. toen werd het helaas snel een zakje pakken...

Maar daarna was alles weer prima! Aangekomen op Nairobi airport ging alles lekker vlotjes. We moesten naar een andere terminal lopen. Meteen werd ik aangesproken door een vriendelijke keniaan hij ging mijn karretje duwen met koffers. Na afloop verwachtte hij natuurlijk een fooitje dus gaven we hem een dollar, meteen zei hij make it ten! Dat heb je dus ook gewoon hier net zoals in de toeristische landen!!

We moesten 2 uurtjes wachten op het vliegveld van Nairobi op onze vlucht naar Mombasa. Dit was een helse vlucht, kleiner vliegtuig en mega veel oorpijn! Maar goed het is allemaal goed gekomen.

Toen wij aankwamen op Mombasa stond er een hippe paarse bus op ons te wachten. We moesten ongeveer 1,5 uur rijden om op de plaats van bestemming te komen: Ukunda, Diani sea resort. We keken onderweg onze ogen uit.. krottenwijkjes, marktjes met stalletjes gemaakt van vuilniszakken. Heel bizar om allemaal te zien.

We hebben een heerlijke kamer, nog geen minuut lopen van het strand en het hotel is hartstikke netjes en mooi! Er lopen hier allemaal aapjes rond die alles pakken wat ze pakken kunnen. De zee is prachtig en heel warm!

Morgen gaan we opbouwen en aan de slag. We hebben ongeveer 2 uur nodig om alles neer te zetten en dan kunnen we beginnen! We zijn zeer benieuwd wat we gaan zien!!!

  • 20 Februari 2018 - 19:21

    Corrie Hovestad:

    Kelsey heel leuk om je te volgen, ik hoop dat je je weer gauw een beetje fitter voelt. Geniet van deze bijzondere reis en maak er iets moois van. Heel veel plezier.

  • 20 Februari 2018 - 19:23

    Sandra Postma:

    Hallo meiden

  • 20 Februari 2018 - 20:16

    Joyce Mortel:

    Spannend allemaal! Maar ook een geweldige ervaring! Hoop dat je je gauw wat beter voelt! Genoet en succes

  • 20 Februari 2018 - 21:09

    Linsey:

    Lief zusje!

    Leuk om te lezen hoe je eerste dagje was! Fijn dat jullie in een mooi hotel zitten en lekker van de zon ook even hebben kunnen genieten!
    Morgen begint het echt werk! Wordt vast super speciaal allemaal!
    Fijn dat de vlucht en lange reis achter de rug is! Snel beter worden nu in dat heerlijke zonnetje daar!

    Liefs van ons!

  • 20 Februari 2018 - 21:52

    Wilma Timman :

    Lieve Kelsey papa en ik hopen dat je je gauw beter voelt, maar het echte werk gaat dus morgen beginnen. Wij hopen dat jij en Marjolein het een geweldige ervaring gaan vinden. Jullie zijn toppertjes en natuurlijk de rest van de ploeg ook. Liefs en een dikke kus!

  • 20 Februari 2018 - 21:54

    Marli:

    Wat een super spannende en leuke ervaring. Geniet ervan!!!

  • 20 Februari 2018 - 22:52

    Roelie:

    Hoi Kelsey
    Veel succes en tussen het werken door even van alles genieten.
    Dikke kus Roelie

  • 20 Februari 2018 - 23:03

    Inge:

    Spannend!!!

  • 21 Februari 2018 - 19:10

    Erica:

    Leuk om je te volgen! Veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Ukunda

Kelsey

19 februari 2018 is het zover, dan vertrek ik voor 2 weken naar Kenia! Hier ga ik mee doen aan het vrijwilligers project van Dutch Dental Care. Wij gaan iedere dag op een basisschool kindertjes gratis behandelen, maar ook de locals, juffen en de meesters. Iedereen mag langskomen! Ik kijk al een lange tijd uit naar deze reis en kan ook niet wachten tot het zover is! Ik ga proberen iedere dag een verslag te plaatsen! Kijk en lees mee en geniet vooral mee!!

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 6343

Voorgaande reizen:

19 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Vrijwilligerswerk in Kenia

Landen bezocht: