Aan de slag! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kelsey - WaarBenJij.nu Aan de slag! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kelsey - WaarBenJij.nu

Aan de slag!

Door: Kelsey

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

21 Februari 2018 | Kenia, Ukunda

21 februari 2018

Wauw onze tweede dag en toch al zo indrukwekkend!

Vanochtend om 7 uur zaten we aan het ontbijt, wat super lekker was! Om half acht vertrokken we met het busje naar de Primary school waar wij de kinderen en de locals gingen behandelen. De weg er naar toe was al zeer indrukwekkend. We hoefden vanaf het hotel ongeveer 20 minuutjes te rijden. We gingen een heel hobbelig weggetje in en zagen allemaal mini huisjes en mensen die er lekker rustig voor zaten. En toen was daar eindelijk de school waar we aan de slag gingen!

We kwamen aanrijden op een heel groot plein en overal liepen er kinderen! Ze riepen allemaal Jambo! (Dit betekent hallo in het swahili) We gingen met zijn allen het gebouwtje in waar we alles gingen opzetten. Hier stonden al de spullen die we nodig hadden op alles klaar te zetten. Dit is door de groep overgebracht die de week voor ons als aan de slag zijn geweest op een andere school.5 behandelstoelen naast elkaar en 2 aan de overkant. Super krap, maar dit kunnen wij! Alle kisten met spullen waren super goed gesorteerd dus we konden alles heel makkelijk vinden. Binnen twee uur hadden we alles klaar! ( dit schijnt een record te zijn ;) ) Op dat moment stonden de eerste kinderen al klaar om gezien te worden!

Elk kind gaat eerst op controle, hier wordt gekeken wat er precies gedaan moet worden bij de kinderen. Dan krijgen ze een ‘patatbakje’ met een spiegel en een briefje waar op staat wat er bij hen gebeuren moet. Dan mogen ze gaan zitten en eventjes wachten tot er een stoel vrij is. Alle kindjes doen dit zeer braaf. Er zitten hier en daar ook kinderen bij die het toch we echt heel spannend vinden, of nog nooit bij de tandarts zijn geweest maar ze doen het allemaal wel!

Wij hadden hele leuke en stuk voor stuk heel verschillende patiëntjes. We hadden een jongen van 16 jaar oud en hij vond het allemaal wel prima. Hij kon ook een beetje engels dus we konden een beetje met hem communiceren. Maar we hadden ook een lieve meid van ongeveer de zelfde leeftijd. Ze had al een verdoving gehad en we begonnen met boren waar ze niets van voelde. Marjolein vraagt altijd even of het goed gaat en dit meisjes kwam overeind en rende weg! Tsja.. dat soort dingen komen ook voor..

We hebben heel bijzondere gebitjes gezien, zelfs op dag 1 al! De school is zeer netjes maar natuurlijk ook super warm. We drinken heel erg veel, maar naar het toilet gaan hoeft niet eens want je zweet het er net zo hard weer uit!! Toch komt er af en toe een lekker windje door de ‘ramen’ heen en dat is super fijn. Het team is super gemotiveerd en we hebben vandaag met 4 tandartsen al 101 kinderen behandelt! Dit is super veel!

Rond 5 uur/half zes waren we weer terug in het hotel en gingen we een verfrissende duik nemen in het zwembad. Nouja, verfrissend.. het water is super warm maar toch is het even lekker!
Om half acht gingen we met zijn allen eten en hebben we even nagepraat over wat we allemaal wel niet hebben gezien en hoe we het hebben ervaren. Nu is het hier alweer heeeeel laat dus gaan wij snel slapen en morgen weer aan een heeeeeel warme dag beginnen vol met het behandelen van de kinders!

• 21 Februari 2018 - 21:58

Marli:

Wat een super ervaring en zo leuk om te lezen!!!

• 21 Februari 2018 - 22:01

Alexander:

Leuke blog hoor!
    Patiënten die wegrennen uit de stoel? Dat klinkt meer als een grappige film.
    Veel plezier daar!

• 21 Februari 2018 - 22:01

Lucia:

He Kelsey je maakt al heel wat mee lees ik wat een ervaring he mop. geniet er maar van xxx

• 21 Februari 2018 - 22:03

Liesje:p:

Super leuk om te lezen lieverd!! Heel veel respect voor jullie! En heel veel succes de komende dagen! Dikke kus Xxx

• 21 Februari 2018 - 22:07

Wilma:

Ja liefie dat zijn lange dagen maar wel een superervaring. Gelukkig ben je samen met Marjolein, jullie zijn aardig goed op elkaar ingespeeld. Welterusten en spreek je morgen weer

• 22 Februari 2018 - 07:56

Corrie:

Heel leuk om dit te lezen, wat een ervaring. Nog heel veel plezier daar.

• 24 Februari 2018 - 11:15

Linsey:

Leuk om te lezen zusje! Fijn dat jullie zo super veel kindjes daar kunnen behandelen!!!

Verslag uit: Kenia, Ukunda

Kelsey

19 februari 2018 is het zover, dan vertrek ik voor 2 weken naar Kenia! Hier ga ik mee doen aan het vrijwilligers project van Dutch Dental Care. Wij gaan iedere dag op een basisschool kindertjes gratis behandelen, maar ook de locals, juffen en de meesters. Iedereen mag langskomen! Ik kijk al een lange tijd uit naar deze reis en kan ook niet wachten tot het zover is! Ik ga proberen iedere dag een verslag te plaatsen! Kijk en lees mee en geniet vooral mee!!

Actief sinds 15 Feb. 2018