Sorry, paar dagen in 1 - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kelsey - WaarBenJij.nu Sorry, paar dagen in 1 - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kelsey - WaarBenJij.nu

Sorry, paar dagen in 1

Door: Kelsey

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

28 Februari 2018 | Kenia, Ukunda

24 februari 2018

Zo dat was een zware dag!

Vandaag zouden er veel kinderen komen met het downsyndroom. We hadden er super veel zin. Voorsat deze kinderen er waren hebben we eerst nog even heel veel locals geholpen. Dit waren er ontzettend veel. Een aantal komen maandag terug, omdat we geen tijd hadden om hen ook te helpen.

Vandaag zat ik gezellig een dagje bij Pia. Zij is echt ontzettend goed in het trekken van kiezen! Dus we hebben lekker hard kunnen werken!

Het was wel ontzettend heftig om te zien hoe het ging met de kinderen met down. Een aantal hadden ouders bij zich als begeleiding, maar er was ook een begeleider van de school mee en wij vonden hem allemaal nogal een nare man.. Hij was heel erg streng en als de downers niet luisterden gaf hij ze gewoon een tik.. ik kreeg echt tranen van in mijn ogen..

Gelukkig was het geen lange dag en waren wij om 1 uur klaar! Na het opruimen zijn we even lopend het dorp in gegaan. Wauw, wat was dit ongelooflijk indrukwekkend. Er is elke ochtend een super lief meisje die heel hard JAMBO JAMBO JAMBO JAMBO ( hallo hallo hallo hallo ) roept! Ik wilde graag een foto met haar maken en toen ik mijn handen naar haar uitstak pakte ze die gewoon vast! Super lief! Dit was dus weer een prachtige dag!

25 februari 2018

Vandaag hadden we een vrijde dag. De helft van de groep ging met een boot naar een eiland varen en snorkelen en de andere helft bleef lekker op het resort en ging zonnen, lunchen en winkelen. Ik heb niet zoveel met snorkelen en was bang dat ik zeeziek zou worden dus dacht ik blijf lekker op het resort. Wie mij een beetje kent weet dat ik erg van zonnen en winkelen houd dus een perfect dagje zou je denken! Ik lag al heel vroeg aan het strand in de zon. Om 6 uur komt de zon hier al op. Ik heb van 6.15 tot 11.30 in de zon gelegen en mij 8 keer met factor 50 ingesmeerd. Helaas kwam ik in de middag erachter dat dit niet genoeg is geweest, want ik was gigantisch verbrand.. ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt als nu. Vooral mijn bovenrug en armen zijn flink toegetakeld.. Helaas heb ik er ook een zonnesteek bij opgelopen. Ik heb een zeer zware nacht gehad en alles deed en doet gigantisch zeer!!!!! Maar we hebben s’middags wel heel gezellig geluncht bij beachbar Nomad. We moesten een half uurtje / drie kwartier lopen over het strand, wat hier heel makkelijk gaat want zand is gewoon hard en zak je niet doorheen! Ideaal! Ook heb ik leuk geshopt in de ‘PC’ dit is dus een straatje naast het hotel en begint op het strand. Elke toerist krijgt hier zijn eigen verkoper, mijn verkoper heet Oliver. Ze maken echt van alles! Dat was echt heel leuk om te zien!

26 februari 2018

Ik werd wakker met een heel dof hoofd. Mijn rug doet heel erg zeer en zelfs als mijn haar mijn rug raakt doet het al pijn. Ik heb twee tubes aloe vera gel mee en dit smeer ik constant in. Vandaag tijdens het werk kon ik ook niet constant vol gas er voor gaan, omdat ik erg misselijk was en de hele dag pijn heb. Gelukkig hadden we nog een extra ligstoel en zorgt iedereen heel goed voor me. Er werden lekker komkommertjes op mijn rug gelegd en heeeeel veel gel gesmeerd. Zelfs met ijs werd ik gekoeld.. Wel hadden we een top dag achter de rug! We hadden een record behaald van 202 patienten! Toen we klaar waren met werken zouden we hier nog even naar de ‘PC Hooftstraat’ gaan, maar ik voelde me niet goed genoeg dus ben lekker even op bed gaan liggen! Toen we hadden gegeten ben ik weer snel naar mijn bed gegaan, want het leek mij verstandig om genoeg slaap te hebben! En ik wil er graag weer tegen aan kunnen morgen !

27 februari 2018.

Pff gelukkig had ik een betere nacht. Hoewel ik steeds meer hoestbuien heb en mijn rug echt vette pijn doet, voel ik me wel ietsje beter. Vandaag hebben we dan ook keihard gewerkt en hebben we het record verbeterd! 347 patienten!!!!! De hele dag stond er een giga rij voor de deur. De ene kant vol met locals andere kant met de schoolkids. Het was wel super heftig om al die verschillende bekkies te zien. Sommige kids hebben echt grote problemen en die moet je op dat moment helpen. Maar het is natuurlijk ook super eng, en de kids moeten het wel toelaten. Gelukkig zijn alle kinderen super stoer!

Morgen is onze laatste dag.. ik heb er een heel dubbel gevoel over. Alle kindertjes zitten echt in mijn hart..

  • 28 Februari 2018 - 19:12

    Lucienne:

    Heeee kels, wat naar dat je zo verbrand ben. Zonnesteek pffff daar word niet vrolijk van. Wel bijzonder om te lezen dat jullie zoveel mensen kunnen helpen. Veel plezier nog en sterkte lievige. Succes dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Ukunda

Kelsey

19 februari 2018 is het zover, dan vertrek ik voor 2 weken naar Kenia! Hier ga ik mee doen aan het vrijwilligers project van Dutch Dental Care. Wij gaan iedere dag op een basisschool kindertjes gratis behandelen, maar ook de locals, juffen en de meesters. Iedereen mag langskomen! Ik kijk al een lange tijd uit naar deze reis en kan ook niet wachten tot het zover is! Ik ga proberen iedere dag een verslag te plaatsen! Kijk en lees mee en geniet vooral mee!!

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6345

Voorgaande reizen:

19 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Vrijwilligerswerk in Kenia

Landen bezocht: