Last day!!!!!!! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kelsey - WaarBenJij.nu Last day!!!!!!! - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kelsey - WaarBenJij.nu

Last day!!!!!!!

Door: Kelsey

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

01 Maart 2018 | Kenia, Ukunda

28 februari 2018

Onze laatste dag werken..

Wow wat is dit ontzettend snel gegaan. Onze laatste werkdag op de Magutu Primary School. Vanochtend begon ik als eerste met spulletjes uitdelen die ik heb meegenomen. Ik had een koffer vol! Samen met Ireen, Fatima en Pia gingen we naar de kindergarten. Wat was dit ontzettend leuk! We gingen eerst poetsles geven en daarna het poetsliedje zingen. Toen hebben we de kinderen nog gecontroleerd of ze problemen hadden. Gelukkig viel dit wel mee! Alle kindje bleven aan hun tafeltjes zitten en toen heb ik per tafel kleurboekjes met kleurpotloodjes, stickers, pennetjes en gummetjes uit kunnen delen. De kinderen vonden het geweldig. Het was zo mooi om te zien dat ze gelijk samen gingen kleuren en zich helemaal gingen bestickeren met de stickertjes. Ze bedankten me allemaal in koor! Hierna ging ik met Pia nog even keihard aan de slag. We moesten de school nog afmaken en er waren nog wat locals. Om 1 uur waren we klaar. We hebben nog super veel geextraheerd. En toen gingen we met zijn allen opruimen.. de tijd was echt gekomem. We zijn nog flink bezig geweest om alles weer schoon te maken en alles weer opgeruimd achter te laten. Toen alles was ingeladen gingen we nog wat doneren aan de school. We hadden voetballen en voetbalshirts voor de sportklassen mee! Alle kinderen van de school kwamen samen bij een om voor ons nog een afscheidsliedje voor te dragen. Dit was echt wel emotioneel. Ze waren zo dankbaar en blij! En het was zo mooi om te zien dat ze helemaal wat hebben ingestudeerd voor ons! Daarna gingen we nog even gezellig tussen de kids zitten en samen zingen. Op dat moment heb ik nog super veel leuke foto’s kunnen maken. Vanaf dat moment kwam er ook constant een meisje bij mij zitten en ze liet mij niet meer los. Ze wilde selfies met mij maken en ze ging voor mij poseren. Maar helaas was daar echt het moment dat we het schooltje gingen verlaten gearmd met het meisje liep ik naar het busje en toen kreeg ik nog super veel knuffeltjes en kwamen er nog meer kinderen knuffelen. Het was zo mooi om te zien en deed mij echt zeer veel. 1 busje is naar het hotel gereden en het andere busje ging nog spullen afleveren bij het andere schooltje waar nog een week gewerkt gaat worden. Ik was in het busje naar het hotel en heb nog wat dingen bij de pc opgehaald en nog wat voor mijn lieve kleine neefje die ik super erg mis! Gelukkig krijg ik wel foto’s en filmpjes van hem! We hebben nog even een laatste duik in de bloedhete zee genomen! Die was 36 graden!!!!! Daar was niet echt iets verkoelends aan moet ik zeggen.. het zwembad was nog heter 37 graden... maarja wij hoorden dat er in nederland gewoon op natuurijs geschaatst wordt dus wij hebben natuurlijk niets te klagen!

Om 7 uur hadden we afgesproken om de nieuwe groep te ontmoeten. We hadden het er nog over hoe ongelooflijk snel het is gegaan! Ik weet nog hoe ik vorig jaar Januari aan mijn crowdfunding begon. En nu is het allemaal al weer bijna voor bij.. Ons laatste avond maal was geel gezellig. We hebben een super mooi beeldje gekregen van DDC van een Masai man die een tand trekt! Wat een mega leuk aandenken! Ook hebben we Marjon bedankt voor alle goede zorgen! Deze vrouw heeft alles zo goed geregeld en doet het echt met heel veel liefde. Ik heb super veel respect voor haar!

Morgen gaan we dan op safari! Wow ben zoooo benieuwd! Ik kan me niet voorstellen dan dat dit nog een supervette ervaring gaat worden!

Oh en niet onbelangrijk om te melden..... in totaal hebben we in 7 dagen 1531 patiënten behandeld!!!!!!!

  • 01 Maart 2018 - 13:01

    Wilma:

    Jullie hebben zeker goed werk verricht! Respect voor jullie allemaal. Nog heel veel plezier op de safari en tot heel gauw. Liefs Papa en Mama

  • 01 Maart 2018 - 14:09

    Corrie:

    Mooi hoor kelsey, wat jullie daar gedaan hebben. Geniet nog een paar dagen van de safari, en dan weer heerlijk naar huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Ukunda

Kelsey

19 februari 2018 is het zover, dan vertrek ik voor 2 weken naar Kenia! Hier ga ik mee doen aan het vrijwilligers project van Dutch Dental Care. Wij gaan iedere dag op een basisschool kindertjes gratis behandelen, maar ook de locals, juffen en de meesters. Iedereen mag langskomen! Ik kijk al een lange tijd uit naar deze reis en kan ook niet wachten tot het zover is! Ik ga proberen iedere dag een verslag te plaatsen! Kijk en lees mee en geniet vooral mee!!

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 6322

Voorgaande reizen:

19 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Vrijwilligerswerk in Kenia

Landen bezocht: