Back home. - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Kelsey - WaarBenJij.nu Back home. - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Kelsey - WaarBenJij.nu

Back home.

Door: Kelsey

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

16 Maart 2018 | Nederland, Purmerend

Inmiddels ben ik al weer bijna 2 weken thuis...

3 maart 2018.

Onze laatste dag in de Masai Mara was ook weer geweldig! We hebben zulke mooie dingen gezien. Wat ontzettend gaaf was is dat wij een Luipaard gevonden hadden! De dag ervoor lukt het ons alleen om het babyluipaard langs te zien huppelen. Dit was zo gaaf, het luipaard lag in de bosjes lekker te smikkelen aan een gazelle.. maar het was zo gaaf om zo een beest ook van dichtbij te kunnen zien! Later kwamen we weer de cheetahs tegen. Die lagen nu op de vlakte! We hebben weer heerlijk ontbeten bij een prachtige boom midden op de Masai Mara. Ik besefte op dat moment wel dat ik mij echt gelukkig mag prijzen met wat ik deze twee weken heb mogen meemaken. Al die mooie dieren die ik in de wildernis heb kunnen zien, de prachtige safari's. Ik vind het echt onwerkelijk allemaal! Gelukkig heb ik super gave foto's van het bewijs! Om 11 uur waren we weer terug op Governors' Camp. Hier hebben we nog een foto gemaakt met de twee rangers die ons drie dagen mee op sleeptouw hebben genomen! We moesten snel naar onze tent om onze spullen te halen en te wachten tot 13.15 uur. Dan zouden we naar het mini landingsbaantje vertrekken om weer naar huis te gaan. We hebben nog even heerlijk genoten van een drankje en een lekker lunch op het Camp. Door onze rangers warden we gebracht naar het landingsbaantje. Hier stond weer een kleine Cessna klaar om ons naar het vliegveld te brengen.

We zouden eerst terug naar Ukunda vliegen om daar een paar mensen af te zetten. Wij zouden blijven zitten en doorvliegen naar Mombassa. De vlucht duurde twee uur en ik heb heerlijk geslapen! Van Ukunda naar Mombassa zou de vlucht wel 8 minuten duren! Dus we gingen gelijk de lucht weer in na de mensen te hebben afgezet. Dat we bijna bij Mombassa aankwamen zag ik (denk ik) nog de terminal van mijn vaders werk! Hier heb ik gauw wat foto's van gemaakt. We waren rond half vier op Mombassa. Hier moesten we tot 6 uur wachten tot dat onze koffers gebracht zouden worden. Deze konden niet mee op safari! We hebben lekker wat gegeten en gedronken bij een café. En stipt 6 uur kwam er een meneer aanrijden met een busje met al onze koffers erin! Onze vlucht ging pas iets voor 9 uur, gelukkig was er wifi en konden we op het vliegveld nog wat eten kopen en relaxen. We vlogen eerst naar Nairobi waar we weer 1,5 uur moesten wachten. Hier hebben we bij een keniaanse mac donalds wat gegeten en toen was het al weer tijd om te boarden! We vlogen om 23.59 uur met KLM naar Amsterdam. Ik was begonnen aan een filmpje, maar ik was zo moe waardoor ik weer de hele vlucht heerlijk heb geslapen! Aangekomen op Amsterdam (6.18 uur in de ochtend) moesten we nog door wat douanes.

Onze koffers waren er gelukkig vrij snel dus kon ik eindelijk door de douane! Hier werd ik wel gelijk aangehouden. De meneer van de douane wilde weten wat ik had gedaan en waar ik vandaan kwam. Gelukkig mocht ik toen meteen weer weg! Toen ik door de douane ging stond mijn lieve vriend op mij te wachten, met mijn ouders, zus en zwager en mijn kleine neefje! Toch wel super fijn om weer thuis te zijn! Na wat geklets nog bij mijn zus thuis ben ik lekker gaan slapen. S'middags nog eten bij mijn moeder, wat souvenirs laten zien en mijn super gave foto's! Wat was dit een geweldige reis!!!! 16 maart 2018. Nu ben ik inmiddels weer bijna 2 weken thuis en weer een week aan het werk. Ik kan niet naar de foto's van de kindjes terugkijken zonder emotioneel te worden. Het was zo een mooie reis. Het heeft mij echt zo goed gedaan. Ik ben ontzettend blij met alle mooie en gave foto's die ik heb. Ik ben van plan om een heel mooi fotoalbum in elkaar te gaan zetten. Ik ben nog niet helemaal 100 procent hersteld van mijn zonnesteek. Hier heb ik vooral vorige week heel veel last nog van gehad en nu heb ik nog veel hoofdpijn en nog een jeukerige huid. Maar ik kan terug kijken op een prachtige ervaring !!! Iedereen ontzettend bedankt voor het lezen van mijn reisblog onder dit blog heb ik wat foto's geplaatst. Ook al geeft zelfs dat niet weer hoe bizar geweldig het was!!!!!!!!!!

EN EEN HELE GROTE DANK NAAR ALLE SPONSOREN DIE DIT MOGELIJK HEBBEN KUNNEN MAKEN VOOR MIJ!

• 17 Maart 2018 - 07:31

Wilma Timman:

Wat een mooie foto's allemaal, en dan heb ik ze nog niet allemaal gezien. Ik ben blij dat het een mooie ervaring was, maar ook blij dat je weer thuis bent. Ben wel supertrots op je! Liefs mama en natuurlijk ook papa. ❤️❤️❤️❤️

• 17 Maart 2018 - 08:14

Linsey:

Wij waren blij dat je weer lekker thuis Was! Maar deze ervaring pakt niemand je meer af!
    Fijn dat je het daar zo mooi hebt gehad!!!